een merk van Hitma B.V.

Klantenservice

Via de ATAL-webshop (onderdeel van Hitma B.V.) kun je 24 uur per dag, 7 dagen per week eenvoudig en veilig meetapparatuur bestellen.
Onze bestelprocedures zijn duidelijk en transparant, en via ons ‘one-page-check out-systeem kun je snel het gewenste product bestellen zonder dat je registratieformulieren hoeft in te vullen of een account moet aanmaken. Als je regelmatig apparatuur bestelt, is het handig om éénmalig een accountregistratie te doen, zodat alle relevante informatie (zoals verzendgegevens e.d.) wordt opgeslagen en direct beschikbaar is bij een nieuwe bestelling.
Uiteraard kun je ons ook telefonisch of per e-mail bereiken voor bestellingen of advies. Wij zijn van maandag t/m vrijdag tijdens kantooruren bereikbaar via telefoonnummer (+31) (0)299-630610 of e-mail info@atal.nl
Betaling

Je kunt op verschillende manieren betalen om je bestelling af te ronden:

iDEAL (NL):                       

Gemakkelijk betalen via je vertrouwde Nederlandse bank (ABN-Amro, ASN, Friesland Bank, ING, Rabo, RegioBank, SNS, Triodos, Van Lanschot, Knab en Bunq). Wij nemen de bestelling direct in behandeling verzenden jouw order z.s.m. zodra jouw betaling op onze rekening is bijgeschreven.

Per bank vooruit:    

Na ontvangst van de orderbevestiging kun je het totaalbedrag inclusief BTW en bijkomende verzendkosten (indien van toepassing) vooraf per bankoverschrijving voldoen. Onze bankgegevens worden op de orderbevestiging gespecificeerd, die je per e-mail ontvangt. Zodra wij de betaling hebben ontvangen, streven wij ernaar om de bestelling (mits op voorraad) nog dezelfde- of eerstvolgende werkdag te verzenden.

Op rekening:            

Deze betaalmogelijkheid is beschikbaar voor bestaande klanten. Ook nieuwe relaties (bedrijven, instellingen, overheidsinstanties) kunnen wij op rekening leveren, onder voorbehoud van kredietacceptatie. Als er op rekening wordt besteld, dien je een geldig BTW-nummer op te geven. Voor aanvullende vragen staan we je graag te woord via telefoonnummer (+31)(0)299-630610 of e-mail info@atal.nl.

Via creditcard:         

Wij bieden je de mogelijkheid om betalingen via Visa- of Mastercard te doen. Zodra wij jouw betaling ontvangen, streven wij ernaar de bestelling nog dezelfde- of eerstvolgende werkdag te verzenden (mits op voorraad).

Mr Cash (België):      

Belgische relaties kunnen de bestelling ook via MisterCash voldoen (selecteer op onze betaalpagina bij ‘Land’ de keuze ‘België’ en MisterCash zal als betaalmogelijkheid beschikbaar komen). De betaling wordt door jouw vertrouwde Belgische bank afgewikkeld. Wij nemen de bestelling direct in behandeling en verzenden de order z.s.m. zodra de betaling is afgerond.

Na het afwikkelen van de betaling ontvang je per e-mail de orderbevestiging.

Wil je na bevestiging van de order nog een aanpassing doorvoeren, neem dan contact met ons op via info@atal.nl of telefonisch via +31 (0)299 630610. 

Verzending

Voor verzending van bestellingen binnen de Benelux maken wij gebruik van DHL (of gelijkwaardige vervoerder). De bestelling wordt afgeleverd op het door jou opgegeven adres. Je kunt desgewenst een afleveradres aangeven dat afwijkt van het factuuradres. Hitma B.V. is niet aansprakelijk voor verkeerde invoer van adresgegevens.

Track & trace:

Zodra de zending door de vervoerder bij ons magazijn wordt opgehaald, ontvang je per e-mail een notificatie met het pakketnummer, zodat je de zending via de website van de vervoerder kunt traceren. Aflevering binnen de Benelux geschiedt doorgaans de volgende werkdag voor 18.00 uur, m.u.v. onvoorziene omstandigheden. Bij aflevering dient persoonlijk te worden getekend voor ontvangst. Spoedeisende bestellingen kunnen desgewenst de volgende werkdag voor 12.00 uur worden geleverd (onder voorbehoud DHL).

Afwezig bij aflevering:

Als onze vervoerder bij aflevering op het aangegeven adres niemand aantreft die persoonlijk voor ontvangst van de zending kan tekenen, zal het pakket door de vervoerder worden meegenomen. De volgende werkdag wordt een tweede poging gedaan om het pakket opnieuw af te leveren op het (bij de bestelling) opgegeven adres. Mocht de tweede afleverpoging ook niet succesvol zijn, dan wordt het pakket geretourneerd. Je kunt dan contact met ons opnemen om een nieuwe afspraak te maken over de verzending van de bestelling. Hitma behoudt zich het recht voor om de kosten voor het opnieuw verzorgen van een zending door te belasten.

Verzenden van orders buiten de Benelux

Hitma biedt ook de mogelijkheid om bestellingen te verzenden buiten de Benelux. Verzending van exportpakketten laten wij doorgaans via UPS, TNT of FedEx verzorgen. Voor exportzendingen gelden afwijkende voorwaarden en verzendtarieven. Neem hiervoor contact op met ons verkoopteam via telefoonnummer +31(0)299 630610 of e-mail info@atal.nl.

Verzendkosten (tot 30 kg)

Bij bestellingen vanaf EUR. 250,- netto excl. BTW die via iDEAL of MisterCash (B) worden afgerekend, worden GEEN verzendkosten in rekening gebracht bij aflevering binnen de Benelux. Bij andere betaalmethodes wordt voor bestellingen tot EUR. 500,- netto excl. BTW een bedrag van EUR. 15,- aan verzendkosten berekend binnen de Benelux.

Voor zendingen boven 30 kg zijn andere verzendtarieven en –voorwaarden van toepassing. Voor nadere inlichtingen kun je bij ons verkoopteam terecht.

Vragen of opmerkingen

Heb je vragen over een bestelling of onverhoopt problemen met een levering, neem dan direct contact met ons op. Wij beantwoorden graag je vragen en stellen alles in het werk om eventuele problemen zo snel mogelijk op te lossen.

Retourvoorwaarden

Voor Bedrijven

Als het door ons geleverde product niet naar wens is, kun je contact opnemen met ons verkoopteam via telefoonnummer +31(0)299 630610 om een passende oplossing te vinden.

Voor Particulieren

Wat zijn de retourvoorwaarden?

Je kunt binnen 30 dagen nadat je het product hebt ontvangen het item retour aanmelden. Hierna heb je nog eens 14 dagen de tijd om het product terug te sturen. Hiervoor bieden we twee opties:

  • Gratis ruilen voor een ander product
  • Retourneren en het geldbedrag terug laten storten of een creditnota ontvangen. 

Om het volledige aankoopbedrag terug te krijgen, is het van belang om het product in de originele staat, in de originele verpakking en onbeschadigd terug te sturen. 

Mag ik een product uitproberen?

Heb je interesse in een product, maar weet je nog niet zeker welk product voor jou geschikt is? Vraag dan naar de mogelijkheden om het product tijdelijk in bruikleen te krijgen. Neem hiervoor contact op met ons verkoopteam via telefoonnummer +31 (0)299 630610 of e-mail info@atal.nl.

Hoe moet ik mijn product retourneren? 

Nadat je de retourzending ons hebt aangemeld, verwijder je waar nodig data en accountgegevens van het product en pak je het goed en stevig in, in de originele verpakking. Op deze manier is de kans op beschadigingen zo klein mogelijk. Verzend het pakket in een stevige doos die goed wordt afgesloten. Je kunt het pakket terugsturen naar:

Hitma B.V.
vestiging Purmerend
o.v.v. Retour order <ordernummer>
Ampèrestraat 35-37
NL-1446 TR Purmerend